DOI: https://doi.org/10.31865/2520-684282018188077

ГЕРМЕНЕВТИЧНИЙ ПІДХІД ДО РОЗГЛЯДУ ІДЕЇ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНОГО ФЕНОМЕНА В ІСТОРІЇ ФІЛОСОФІЇ

Віра Дубініна

Анотація


Феномен освіти як інституційна основа гуманітарного знання є
характерною ознакою сучасності. Саме в такій якості філософська думка
виявляє власну еврістичність і пропонує альтернативні підходи до вирішення
проблем, викликаних розвитком світової цивілізації, які професійне наукове
мислення бачить лише як сукупність окремих, «спеціальних» аспектів,
позбавлених цілісності.
Для сучасної суспільства потрібна особистість-цілісна, компетентна,
здатна до самостійних рішень, готова виконати розумні, розуміючі дії
у вибраній сфері діяльності, використовуючи не тільки професійні, але й
особисті якості. Однак використання філософських категорій в аналітиці
реалій освітнього процесу залежить від рівня парадигмальності сучасного
філософування, характер якого визначається глибиною історико-філо-
софського обґрунтування концепту вищої освіти.
Узагальнення історичного випадку філософування, спрямованого на
концептуалізацію навчальної та виховної діяльності людини, є пріоритетним
завданням сучасної науки, рішення якого дозволить утворити якісно нову основу для ідентифікації та оцінки концепцій інституціоналізації і реформування системи вищої освіти, розширити її семантичний горизонт, виявитифілософські передумови актуальних освітніх практик, спроектувати можливість формування нової освітянської спільноти.У статті розглядається ідея університету, як найбільш яскраво вира-женого феномену в рамках концептуалізації освіти.


Ключові слова


освіта, знання, універсальне знання, концептуалізація освіти, університет, філософія освіти

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


REFERENCES

Velika hartіya єvropejs'kih unіversitetіv [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu: http:// www.magna-charta.org/ library/ userfiles/ file/ mc_english.pdf. Nazva zekranu

Gusakovskij M.A. Universitet kak centr kul'turoporozhdayushchego

obrazovaniya. Izmenenie form kommunikacii v uchebnom processe /

M.A. Gusakovskij, L.A. YAshchenko, S.V. Kostyukevich i dr.; Pod red.

M.A. Gusakovskogo. – Mn.: BGU, 2004. – 279 s.

N'yumen Dzh. G. Ideya universiteta / Dzh. G. N'yumen; per. s angl.

S.B. Benediktova; pod obshch. red. M.A. Gusakovskogo. – Minsk: BGU, 2006. – 208 s.

Pojzner B.N. O granicah universiteta. Klassicheskij universitet v neklassicheskoe

vremya / B.N. Pojzner, EH.A. Sosnin. – Tomsk, 2008. – 269 s.

Habermas YU. Ideya universiteta. Processy obrazovaniya / YU. Habermas; sokr.

per. s nem. A. YArina // Alma mater. 1994. – № 4. – S. 9–17.

Fuko M. Zabota o sebe. Istoriya seksual'nosti ІІІ / Per. s fr. T.N. Titovoj i O. I. Homy / M. Fuko. – Kiev-Moskva: Duh i litera; Refl-Buk, 1998. – 288 s.

SHnedel'bah G. Universitet Gumbol'dta / G. SHnedel'bah // Logos. № 5–6 (35).– 2002. c. 2.

SHelling F.V.J. Lekcii o metode universitetskogo obrazovaniya / Per. s nem.,vstup. st., primech. Ivana Fokina / F.V.J. SHelling. – SPb.: Izdatel'skij dom «Mіp"», 2009. – LXXXVIII + 352 s.