КОНЦЕПТ ОСВІТИ В ФІЛОСОФІЇ НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ В УМОВАХ РОЗБУДОВИ НЕЗАЛЕЖНОСТІ ДЕРЖАВИ (1991 - 2021 РР.)
DOI:
https://doi.org/10.31865/2520-68421%20(13)2021242742Анотація
Анотація. В статті розглядається розвиток філософської думки в освітній сфері на межі століть та в умовах утворення незалежної української держави. Визначення та детальний розгляд освітніх принципів філософії України в умовах незалежності дозволить розглянути всі необхідні умови по утворенню системи освіти в перші роки незалежності, в час державотворчих процесів, тому – необхідність розгляду освітніх змін та підходу до педагогічних процесів як на законодавчому рівні, так і в побутовому, дозволить під іншим ракурсом продивитись розвиток держави, яка до цього була незалежною в нової та новітньої історії лише формально, та інколи навіть не мала автономних прав. Нова та новітня історія України – це велика кількість держав на теренах найбільшою за площею європейською державою. І саме в новітній історії вдалось об’єднати ці землі в єдину державу, хоч і без реальних прав на самовизначення. Тому, цікаво долучитись до розгляду конкретної ситуації, коли незалежність не тільки задекларована, а й фактична. Новітня історія України, зокрема, період незалежності та розбудови держави є необхідним елементом для визначення майбутніх тенденції в освіті та етнопсихології. Визначення характерних ознак епохи незалежності є необхідним елементом вивчення філософії освіти, як української, так і загальносвітової. Тому, висновки зі статті будуть використанні для аналізу в останньому розділі, який присвячений безпосередньо концепції освіти в український філософії в новітній історії.
Ключові слова: концепт освіти, філософія, освітній процес, педагогіка, ментальність.