ТЕОЛОГІЧНІ ТА АНТРОПОМІСТИЧНІ ФОРМИ ОСЯГНЕННЯ БУТТЯ ЛЮДИНИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2520-6842102019179539Ключові слова:
екзистенціалізм, онтологія, антропоцентризм, містицизм, духовна криза, теологія, раціоналізм, секуляризація, трансгуманізм, толерантністьАнотація
Стаття присвячена дослідженню багатовимірного феномену з підвищеною гносеологічною та онтологічною складністю – проблемі пізнання та самовдосконалення людини в межах релігійно-містичної філософської традиції у площині діалогу філософії, науки і релігії в сучасну епоху. У науковому дослідженні застосовувалися методи історико-філософської компаративістики, а також методи, розроблені в рамках феноменології та герменевтики. Оригінальність статті полягає у використанні трансформованої методології класичного екзистенціалізму та екзистенціальної теології у сфері вирішення і дослідження антропологічних проблем сучасності. Комплексне дослідження дозволяє довести, що у сучасній трансперсональній метафізиці та близьких до неї течіях спостерігається тенденція змикання постнекласичного дискурсу з антропомістичними ідеями. Наукове дослідження сприятиме плюралістичному визначенню засад буття людини і культури на противагу односторонній раціональності, яка зумовлює деструктивний стан одномірності людини. Результати дослідження можуть бути використані в подальшій концептуалізації філософсько-релігійної думки та механізмів трансформації духовності в контексті соціальних зрушень.
Посилання
Bultmann, R. (2004). Isus Hristos i mifologiya. – M., T.1 – 2, 211 – 248.
Haydegger, M. (1993). Pismo o gumanizme. – M., 192 – 220.
Kirkpatrick, M.D. (2013). Bonhoeffer, Kierkegaard, and the teleological suspension of the ethical: the beginning orend of ethics? Oregon: Pickwick Publications, 86 – 101.
Masugata, K. (2014). Kenzo Uchimura, Japanese Kierkegaard. - Kiїv – Nortfіld: «Kontinent – Kh», 96 – 112.
Mikhailov, I.A. (2016, April). Polemics phenomenologists on the problems of ontology and anthropology: «inability to talk» (Husserl and Heidegger, 1928-1930-ies.). Philosophy and Culture, № 4, 593-602. DOI: 10.7256 / 1999-2793.2016.4.18527.
Mozgovii, L.І. (2013). Antropomіstichnі konstanti v strukturі svіtogliadu. – Slov’ians'k: Vidavnitstvo «Drukars'kii dvіr», 280.
Mozgovoi, L.I. (2015). Antropomisticheskie konstanty v strukture soznaniia: monografiia.- Kirov: ViatGU, 269.
Pattison, G. (2004). Kierkegaard and Theology of Nineteenth Century: the Paradoxandthe «Point of Contact». – Cambridge: Cambridge University Press, Rr. Khіv, 257.
Royal, R.A. (2015). Deeper Vision: The Catholic Intellectual Traditioninthe Twentieth Century San Francisco: Ignatius Press, 591.
Sartr, Zh.-P. (2002). Voobrazhaemoe. Fenomenologicheskaia psikhologiia voobrazheniia.
Søren Kierkegaard inourtime: problems and prospects of modern Philosophy religiestudies (Selected Multiling Proceedings of the International Conferencecelebratingthe 200th anniversary of thebirth of Søren Kierkegaard). – Plovdyv-Nitra- Kyiv: Propeller Prepress, 2015. – 124.
Solovіi, R. (2013). Proekt Merol'da Vestfala ta iogo vnesok u formuvannia germenevtiki khristiians'koї spіl'noti u kontekstі postmodernu. - Vіnnitsia: VNTU, 133–144.
Solovіi, R. (2014). Vinikaiucha tserkva. – Cherkassy: Kollokvium, 328.
Taranov, S.V. (2014). Teologіchnii ekzistentsіalіzm: monografіia. – K.: Chetverta khvilia, 328 s.
Tillikh, Р. (1995). Dinamika very. – M.: Iurist, 479.
Westphal, M. (2014). Kierkegaard's Concept of Faith (Kierkegaardas a Christian Thinker). – Grand Rapids: Wm. B. Eerdmans Publishing Company, 294.
Westphal, M. (2001). Overcomingonto-theology: toward a postmodern Christianfaith. – NewYork: Fordham University Press, 306.