ЖИТТЄВА МУДРІСТЬ ЯК СПОСІБ САМОВІДТВОРЕННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ В АНТИЧНІЙ ФІЛОСОФІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2520-6842102019179549

Ключові слова:

вісьовий час, рефлексія, життєва мудрість, ідентичність, атараксія, самадхи, практична філософія, самосвідомість

Анотація

У завершальний період «вісьового часу» в античній філософії відбувається рефлексивне формування філософських концепцій життєвої мудрості, однією з ключових проблем яких було відтворення ідентичності. Епікур та епікурейці запропонували ідею активного конструювання людиною власного гідного життя та досягнення стану атараксії. Скептики вважали, що для набуття атараксії необхідно відділяти суб’єкт від навколишнього світу, використовуючи метод утримання від суджень. Стоїки запропонували дотримуватися життєвої позиції мужнього протистояння негараздам оточуючого світу, збереження власної гідності та самодостатності самосвідомості. Аналогічні концепції та духовні практики життєвої мудрості запропонували представники давньоіндійської (буддизм. ведантизм, класична йога) та давньокитайської (даосизм, конфуціанство) філософії

Посилання

Bulatov M.O. (2009) FIlosofskiy slovnik. K.: Stilos. 575 s. (In Ukraine)

Gegel G.V.F. (1932) Lektsii po istorii filosofii. Kniga vtoraya. T.10. M. 454 s. (In Russian)

Litvinova L. V. (1972) «Dao De Tszin». Drevnekitayskaya filosofiya. Sobranie tekstov v dvuh tomah, T.1. M.: «Myisl». 363 s. (In Russian). Rettieved from: https:// platona. net/ load/ knigi_ po_ filosofii/istorija_vostochnaja/drevnekitajskaja_filosofija_sobranie_tekstov_v_dvukh_tomakh_t_1/14-1-0-711

Diogen Laertskiy. (1979) O zhizni, ucheniyah i izrecheniyah znamenityih filosofov. M.: «Myisl». 620 s. (In Russian).

Losev A.F. (1963) Istoriya antichnoy estetiki. (Rannyaya klassika) M., Gosizdat «Vyisshaya shkola». 583 s. (In Russian).

Perelomov L. (1998) Konfutsiy «Lun Yuy». M.: Izdatelskaya firma «Vostochnaya literatura» RAN (In Russian). Rettieved from: http://opentextnn.ru/data/files/konfut.pdf

Patandzhala-darshana (1992) «Yoga-Sutryi Patandzhali «Vyasa-Bhashya». Klassicheskaya yoga. M.: Nauka. Glavnaya redaktsiya vostochnoy literaturyi. 260 s. (In Russian). Rettieved from: http: //lib.ru/URIKOVA/SANTEM/sutra.txt_with-big-pictures.html

Proleev S.V. (2000) Antichnyiy mir: filosofiya, istoriya, kultura. M.: Akadem-Press. 472 s. (In Russian)

Sekst Empirik. (1976) Tri knigi pirronovyih polozheniy. Sekst Empirik. Sochineniya v dvuh tomah. T.2. M., «Myisl». 421 s. (In Russian)

Seneka. (1969) Antologiya mirovoy filosofii v chetyireh tomah. Tom 1. Filosofiya drevnosti i srednevekovya chast 1. M.: «Myisl». 623 s. (In Russian)

Sokolov V.V. i dr. (1969) Antologiya mirovoy filosofii v chetyireh tomah. Tom 1. Filosofiya drevnosti i srednevekovya chast 1. M.: «Myisl», 1969. 476 s. (In Russian) https://texts.news/antologiya-knigi/antologiya-mirovoy-filosofii-tomah-tom.html

Shankara. (1992) Atma-Bodha / Shankara. Viveka-Chudamani. – M.: Tsentr okkultnoy literaturyi «Mayya» 187 s. (In Russian)

Shankara. (1992) Viveka-Chudamani. Shankara. Viveka-Chudamani. – M.: «Mayya», 187 s. (In Russian)

Epikur (1969) Antologiya mirovoy filosofii v chetyireh tomah. Tom 1. Filosofiya drevnosti i srednevekovya chast 1. – M.: «Myisl». 566 s. (In Russian)

Yaspers K. (1991) Smyisl i naznakchenie istorii. M.: Politizdat, 1991. 527 s. (In Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-03

Номер

Розділ

Статті